Raum | Retti 033 |
Sprechzeiten | nach Vereinbarung |
marion.haendel(at)hs-ansbach.de | |
Telefon | 0981 4877-239 |
Funktionen | Studiengangsleitung Medienwirkungen und Medienpsychologie (MUM) |
Lehrgebiete | Medienpsychologie Medienpädagogik Werbewirkung- und Persuasionsforschung Quantitative Methoden |
Forschungsinteressen
Bei Interesse an Abschlussarbeiten zu diesen Themenbereichen kontaktieren Sie mich gerne per E-Mail.
Ausgewählte Publikationen (vollständiges Verzeichnis: https://orcid.org/0000-0002-3069-5582)
Händel, M., Bedenlier, S., Gläser-Zikuda, M., Kammerl, R., Kopp, K. & Ziegler, A. (2022). The webcam and student engagement in synchronous online learning: Visually or verbally? Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11050-3
Naujoks, N., Harder, B. & Händel, M. (2022). Testing pays off twice: Potentials of practice tests and feedback regarding exam performance and judgment accuracy. Metacognition and Learning. https://doi.org/10.1007/s11409-022-09295-x
Bond, M., Bedenlier, S., Marín, V. I. & Händel, M. (2021). Emergency remote teaching in higher education: Mapping the first global online semester. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 50. doi.org/10.1186/s41239-021-00282-x
Händel, M., Harder, B. & Dresel, M. (2020). Enhanced monitoring accuracy and test performance: Incremental effects of judgment training over and above repeated testing. Learning and Instruction, 65. doi.org/10.1016/j.learninstruc.2019.101245
Händel, M., Stephan, M., Gläser-Zikuda, M., Kopp, K., Bedenlier, S. & Ziegler, A. (2020). Digital readiness and its effects on higher education student socio-emotional perceptions in the context of COVID-19 pandemic. Journal of Research on Technology in Education. doi.org/10.1080/15391523.2020.1846147
Ausgewählte Forschungs-, Lehr- und Kooperationsprojekte
Auszeichnungen
© 2024 Hochschule Ansbach