Why study International Business Administration?

Why?

  • Challenges of a globalised world
  • Your own career in an international environment

Career fields and opportunities

  • High-level international business administration and management tasks
  • SME or in internationally oriented groups

Future prospects

Excellent prospects

  • in medium-sized companies or groups in all sectors
  • in all companies and sectors

Companies are looking for

  • Your interdisciplinary orientation,
  • Your interdisciplinary skills

We qualify for

  • a broad range of applications
  • the first step towards your management position

What to expect

  • Practical and interactive teaching
  • Intensive group work and international case studies in German and English
  • Guest lectures
  • Excursion if necessary
  • Agile methods

Structure

A total of 20 ECTS, each consisting of 10 ECTS compulsory and elective modules:

International Business Administration
Compulsory modules

Total 10 ECTS

Economic Perspective:
Foreign Economics, 5 ECTS

Business Management Perspective:
International Management, 5 ECTS

International Business Administration
Elective modules

Total 10 ECTS

  • Business Simulation: General Management
  • Cross Cultural Aspects of the Organisation
  • International Business
  • International Marketing
  • International Finance
  • International Law
  • Market entry strategies in emerging markets

Descriptions of the modules as well as the examination performance can be found in the current module handbook(German).

Internationalization

  • Possibility of a double degree at the partner university Seinäjoki in Finland
  • Possibility to complete the degree in International Management by choosing the specialisations International BW and Intercultural Management

Staff

Prof. Dr. Barbara Hedderich – Professorin Betriebswirtschaft (BW)

Prof. Dr. Barbara Hedderich

Professorin Betriebswirtschaft (BW)

0981 4877-215 50.3.16 Montag 13.00-14.00 Uhr vCard

Prof. Dr. Barbara Hedderich

Prof. Dr. Barbara Hedderich – Professorin Betriebswirtschaft (BW)

Professorin Betriebswirtschaft (BW)

Funktionen:

  • Professorin Studiengang Betriebswirtschaft (BW)
  • Studiengangsleitung Internationales Produkt- und Servicemanagement (IPM)
  • Internationalisierung BW und IPM
  • Beratung und Betreuung Doktoranden
  • Koordinatorin Promotionsprogramm mit der Partnerhochschule Universidad Politécnica de Valencia (UPV)

Lehrgebiete:

  • VWL
  • Quantitative Methoden
  • Wirtschaftssprachen Spanisch und Englisch
  • Schwerpunkte: Internationale Betriebswirtschaft, Interkulturelles Management (IM), IM China, IM Deutschland
  • Softskills im Rahmen von Kulturaktivitäten

Forschungsgebiete:   

  • Ökonomie, insbesondere Entscheidungstheorie, evolutorische Ökonomie
  • Feministische Ansätze
  • Interdisziplinäre Ansätze
Prof. Dr. Markus Skripek – Studiengangsleitung Betriebswirtschaft (BW)

Prof. Dr. Markus Skripek

Studiengangsleitung Betriebswirtschaft (BW)

0981 4877-217 50.3.7 nach Vereinbarung vCard

Prof. Dr. Markus Skripek

Prof. Dr. Markus Skripek – Studiengangsleitung Betriebswirtschaft (BW)

Studiengangsleitung Betriebswirtschaft (BW)

Funktionen:

  • Studiengangsleitung Betriebswirtschaft (BW)
  • Professor Betriebswirtschaft (BW)
  • Vorsitzender Prüfungskommission Betriebswirtschaft (BW)
  • Professor Interkulturelles Management (IKM)
  • Vorsitzender Prüfungskommission Interkulturelles Management (IKM)
  • Mitglied Fakultätsrat Wirtschaft

Lehrgebiete:

  • Grundlagen der Betriebswirtschaft
  • Schwerpunkt Internationale Betriebswirtschaft
  • Schwerpunkt Interkulturelles Management
  • Unternehmenssimulationen / Planspiele

Vita:

  • Studium: BWL Studium an der Universität Mannheim und der EDHEC, Nizza- Frankreich.
  • Promotion: Institut für Unternehmensrechnung und Revision der Wirtschaft Universität Wien Prof. Dr. Dr h.c. mult. Anton Egger im Bereich wertorientierte Unternehmensführung.
  • Unternehmenspraxis: Prof. Skripek blickt auf eine langjährige Top-Management Karriere im Handel zurück. Zuletzt war er Mitglied des Ländervorstandes eines börsennotierten international tätigen Pharmahandelskonzerns mit Sitz in Brüssel und zuständig für die Bereiche Marketing/Vertrieb und Einkauf. Er managte eine Retail- und Franchise-Kette mit mehreren hundert Outlets. Davor führte er ein in einen Großkonzern eingebettetes, mittelständisch geprägtes Distanzhandelsunternehmen. Dieses hat er während seines Wirkens in eine Vielzahl europäischer Länder internationalisiert. Seine Karriere begann er als Vorstandsassistent bei der Celesio AG (heute: McKesson Europe AG).
  • Seit 2014 Professor an der Hochschule Ansbach für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere International Management.