. .
Previous Month
Oktober 2018
Next Month
Mo Di Mi Do Fr Sa So
40 1 2 3
3.10.2018
Tag der Deutschen Einheit

4 5 6 7
41 8
8.10.2018
Projektwoche "Inklusive Hochschule" vom 8.-12. Oktober

08.10.2018 - 12.10.2018

Vom 8. bis 12. Oktober, während der bundesweiten „Woche des Sehens“ stellt das Projekt "Inklusive Hochschule" seinen derzeit ...

9
9.10.2018
Projektwoche "Inklusive Hochschule" vom 8.-12. Oktober

08.10.2018 - 12.10.2018

Vom 8. bis 12. Oktober, während der bundesweiten „Woche des Sehens“ stellt das Projekt "Inklusive Hochschule" seinen derzeit ...

10
10.10.2018
Projektwoche "Inklusive Hochschule" vom 8.-12. Oktober

08.10.2018 - 12.10.2018

Vom 8. bis 12. Oktober, während der bundesweiten „Woche des Sehens“ stellt das Projekt "Inklusive Hochschule" seinen derzeit ...

11
11.10.2018
Projektwoche "Inklusive Hochschule" vom 8.-12. Oktober

08.10.2018 - 12.10.2018

Vom 8. bis 12. Oktober, während der bundesweiten „Woche des Sehens“ stellt das Projekt "Inklusive Hochschule" seinen derzeit ...

12
12.10.2018
Projektwoche "Inklusive Hochschule" vom 8.-12. Oktober

08.10.2018 - 12.10.2018

Vom 8. bis 12. Oktober, während der bundesweiten „Woche des Sehens“ stellt das Projekt "Inklusive Hochschule" seinen derzeit ...

13 14
42 15 16 17 18 19 20 21
43 22 23 24 25 26 27 28
44 29 30 31
31.10.2018
Reformationstag

Nur in Brandenburg, Mecklenburg-Vorpommern, Sachsen, Sachsen-Anhalt und Thüringen.

1
1.11.2018
Allerheiligen

Christlicher Feiertag. Nur in Baden-Württemberg, Bayern, Nordrhein-Westfalen,\r\nRheinland-Pfalz und Saarland.

2 3 4

Interactive Audiovisual Media

Workshop Interactive Audiovisual Media
Workshop Interactive Audiovisual Media
Workshop Interactive Audiovisual Media
Workshop Interactive Audiovisual Media

Beginner / intermediate

In this workshop you will learn how to manipulate sound, music, image, and video using the visual programming language "Max/MSP/Jitter". This includes an introduction to the visual programming environment designed for complete beginners. Using this programming environment we will create our own systems for making music, sounds, videos and "interactive" systems. The construction of interactive systems will involve learning to use real-time inputs such as microphones and video cameras as sensors that can detect the activity of a user and respond with programmed outputs, e.g. music that responds to how fast you are dancing.

Lecturer

  • David Tinapple, Associate Professor of Interactive Visual Media, School of Arts, Media and Engineering, Arizona State University, USA