Prof. Dr. Verena Gerner

Room50.4.2
Office hoursby arrangement
Mailverena.gerner(at)hs-ansbach.de
Phone0981 4877-126
Funkctions

Dean of Studies of the Faculty of Media
Head of the Digital Learning (DL) course Multimedia Didactic Design (MDD)
Chair of the Examination Commission Digital Learning (DL)
Head of the Digital Learning (DL) course
Multimedia Didactic Design (MDD)
Chair of the Examination Commission Multimedia Didactic Design (MDD)
Scientific Director Service Center for Digital Teaching and Didactics (SDL)

Subject areasMedia didactics
Digital teaching/learning scenarios
Online moderation

    Vita

    • Seit 10/2019: Professorin für Didaktik digitaler Medien an der Hochschule Ansbach
    • Seit 2015: Freiberufliche Trainerin und Beraterin für Unternehmen und Akademien, u.a. WiSo-Führungskräfte-Akademie Nürnberg und Zentrum für Hochschuldidaktik (DiZ) Ingolstadt
    • 2016-2019: Wissenschaftliche Mitarbeiterin an der Hochschule Ansbach; Lehrbeauftragte an der TH Nürnberg; Erwerb des Zertifikats Hochschullehre Bayern; Promotion zum Thema „Digitale Kompetenz bei Pädagogischen Professionals fördern“ am Lehrstuhl für Wirtschaftspädagogik und Personalentwicklung der FAU Erlangen-Nürnberg
    • 2012-2016: Berufspraxis bei zwei Weiterbildungsakademien (Grundig Akademie Nürnberg, Professio GmbH Ansbach); zertifizierte Weiterbildungen als Trainerin, Business-Coach und systemische Organisationsentwicklerin sowie Qualifizierung als Live-Online-Trainerin, Blended Learning Designerin und virtuelle Moderatorin
    • 2008-2013: Studium der Sozialökonomik (M.Sc.) an der FAU Erlangen-Nürnberg und Zweitstudium der Psychologie (B.Sc.) an der FernUni Hagen
    • 2006-2008: Ausbildung zur Mediengestalterin für Digital- und Printmedien (IHK)

    Publications

    • Gerner, V. (2020). Live online teaching (website). Available at: www.live-online-lehre.de
    • Gerner, V., Jahn, D. & Schmidt, C. (2019). Blended Learning: The right mix     makes the difference! University didactic guide. >>> to the full text
    • Gerner, V. (2019). Promoting Digital Literacy among Educational Professionals (dissertation). Friedrich-Alexander University Erlangen-Nuremberg. >>> to full text
    • Gerner, V. & Vode, D. (2019). Promoting students' writing skills with digital media. DIZ Didaktik-Nachrichten, 6/2019. >>> to the full text
    • Gerner, V. & Vode, D. (2018). Integrating digital writing into teaching. New Handbook on University Teaching, 9/2018.
    • Gerner, V. & Roderus, S. (2017). Digital tools for activating university teaching. DIZ Didaktik-Nachrichten, 11/2017. >>> full text
    • Rölz, H., Vött. M. & Gerner, V. (2017). That would be a laugh?! Humour as a success factor in intercultural learning. Organizational Development, 3/2017.
    • Gerner, V. & Waible, F. (2017). Online Workshops - Designing and Moderating Interactive Web Conferences. Manual E-Learning, 04/2017. >>> full text
    • Engelhardt, E. & Gerner, V. (2017). Introduction to online consulting by video. e-beratungsjournal - Journal for online consulting and computer mediated                             communication, 1/2017. >>> full text
    • Rölz, H., Gerner, V. & Tissot, O. (2016). Humor in training and organizational development. Handbook Human Resources Development, 04/2016.
    • Gerner, V., Rölz, H. & Carl, M. (2015). When everything has to go really fast. Organizational Development, 1/2015